نظارت بیش از 9 هزار بازرس بر فرآیند ثبت نام مدارس

به گزارش مجله گیلاسفا، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: 9 هزار و 643 بازرس آموزش و پرورش در سطح منطقه، استان و کشور بر فرآیند ثبت نام دانش آموزان نظارت می نمایند.

نظارت بیش از 9 هزار بازرس بر فرآیند ثبت نام مدارس

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات برای تحصیل در استرالیا چه باید کرد هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، زهرا مظفر روز آدینه در مصاحبه با ایرنا درباره نظارت آموزش و پرورش بر فرآیند ثبت نام دانش آموزان گفت: آموزش و پرورش شاخص هایی مانند اخذ وجه، تکریم اولیا و ارباب رجوع، فراهم کردن مکان مناسب برای ثبت نام، ایجاد نظم و آرامش در محل ثبت نام، رعایت پروتکل های بهداشتی و نصب اطلاعیه مبالغ و شرایط ثبت نام را برای مدارس در نظر گرفته است که اولیای مدرسه هنگام ثبت نام موظف به رعایت آن هستند.

وی اضافه کرد: مدت زمان کوتاهی است که فرآیند ثبت نام شکل گرفته است و دانش آموزان در دوره های متوسطه هنوز کارنامه های خود را دریافت ننموده اند؛ از این رو این موضوع بیشتر به پایه اول مربوط می گردد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مردمی آموزش و پرورش عنوان نمود: بیشترین شکایات مردمی تا به امروز از فرآیند ثبت نام به موضوع اخذ غیرمجاز توسط مدارس مربوط می گردد که آموزش و پرورش پیگیری های لازم در این خصوص را انجام داده و در نهایت به عودت پول به خانواده ها یا توقف دریافت وجه غیرمجاز توسط مدرسه منجر شده است.

مظفر اعلام نمود: تعداد اندکی از شکایات درخصوص دریافت وجه غیرمجاز که به مدارس دولتی مربوط بود، به سرعت رسیدگی شده است.

وی ادامه داد: والدین می توانند شکایات مربوط به مدارس غیردولتی را در سامانه شکایات در سازمان مدارس غیردولتی به آدرس mosharekatha.ir ثبت نمایند و به وسیله این سامانه پاسخ شکایت خود را نیز دریافت نمایند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تعداد در مورد فرآیند ثبت نام مدارس غیردولتی نیز اندک بوده است، گفت: بعضی از مدارس که خارج از شهریه مصوب از خانواده ها هزینه دریافت نموده اند، توسط اداره سازمان مدارس و مراکز غیردولتی رصد شده اند. همچنین بازرسان این سازمان در روزهای دوشنبه و چهارشنبه برای نظارت بر فرآیند ثبت نام در مدارس حضور دارند.

مظفر گفت که دانش آموزان و خانواده ها می توانند هر تخلف یا نارضایتی در فرایند انجام امور خود را با نام مدیر و مدرسه در سامانه شکایات آموزش و پرورش به آدرس shekayat.medu.ir ثبت نمایند تا طی 10 روز به این شکایات رسیدگی گردد.

وی عنوان نمود: آموزش و پرورش همچنین لینک گزارش های مردمی و نظارت همگانی بر فرایند ثبت نام را در سامانه پاسخگویی به شکایات راه اندازی نموده تا والدین به راحتی بدون احراز هویت بتوانند مشخصات کامل مدرسه متخلف را ثبت نمایند.

مدارس هیات امنایی اجازه دریافت شهریه ندارند

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش درباره دریافت شهریه مدارس هیات امنایی گفت: مدارس هیات امنایی نیز جزئی از مدارس دولتی محسوب می شوند که اجازه دریافت شهریه ندارند.

مظفر اضافه کرد: مدارس هیات امنایی تنها می توانند برای بیمه دانش آموزان و تحویل کتاب از والدین هزینه دریافت نمایند.

کلاس های تابستانی مدارس هنوز معین تکلیف نشده است

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش همچنین درباره برگزاری کلاس های تابستانی در مدارس گفت: موضوع برگزاری کلاس های تابستانی در مدارس هنوز معین تکلیف نشده است.

مظفر اضافه کرد: برگزاری کلاس های حضوری در تابستان با توجه به شیوع ویروس کرونا توصیه نمی گردد و تصمیم گیری درباره این موضوع در ستاد ملی مبارزه با کرونا آنالیز می گردد.

وی همچنین عنوان نمود : ممنوعیت برگزاری کلاس های آکادمی ها و مراکز آموزشی غیردولتی توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا برداشته شده است؛ مگر اینکه دوباره این ستاد در مورد این موضوع تصمیم گیری مجدد داشته باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 90

به "نظارت بیش از 9 هزار بازرس بر فرآیند ثبت نام مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت بیش از 9 هزار بازرس بر فرآیند ثبت نام مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید