نوبت به زندگی سلمان در حجاز رسید

به گزارش مجله گیلاسفا، یکی از پروژه های الف-ویژه سیما، سلمان فارسی به کارگردانی داوود میرباقری این روزها بخش ایران آن در حال تصویربرداری است. تهیه کننده سریال از افزایش بازیگران در سریال اطلاع داد و با عنوان این مطلب که ساخت فصل ایران به تازگی آغاز شده، شرح می دهد:امیدواریم طی کمتر 2 سال بتوانیم فصل ایران را تمام کنیم.

نوبت به زندگی سلمان در حجاز رسید

حسین طاهری، تهیه کننده سریال ادامه می دهد:این فصل مهم در فضایی با معماری ویژه دوره ساسانی که خود نخستین مجموعه منحصر به فرد ساخت و سازهای دوره ایران باستان در کشور است، فیلمبرداری می گردد. این بناها از بناهای ماندگار در شهرک غزالی خواهد بود. این بناها کمتر از 5 ماه به وسیله هنرمندان ساخته شده است.

طاهری بعلاوه شرح می دهد:این ساخت و سازهای باشکوه دوره ساسانی در این شهرک از پنج هزار متر مربع، به 20 هزار متر مربع تا اوایل پاییز خواهد رسید و امیدواریم تا انتها فصل ایران ساخت حدود 85 هزار مترمربع لوکیشن های دوره ساسانی را ببینیم که شامل کاروانسرای مرمر، مجموعه مرکزی ماربین (آتشکده، دیوانخانه، سربازخانه و...) ، شهر جی، شهر تیسفون، مجموعه خانه بودخشتان، کاخ تیسفون و ... است.

طاهری بعلاوه در پاسخ به پرسشی مبنی بر انتشار اخباری پیرامون تخریب بعضی لوکیشن های قدیمی در شهرک سینمایی برای ساخت لوکیشن های سلمان فارسی پاسخ می دهد: خیر، مدیریت شهرک غزالی براساس یک برنامه کامل و جامع مشغول بازسازی شهرک است و فقط محل بعضی لوکیشن هاجابه جا خواهد شد که مشغول انجام این کار هستند. ما بر اساس مجوزِ شهرک و اندازه مساحتی که به ما اختصاص داده شده، بخش ایران را می سازیم.

تهیه کننده سریال سلمان فارسی با بیان این که از هیچ تجهیزات و مواد وارداتی در ساخت لوکیشن ها استفاده نکردیم، درباره توجه به مستندات تاریخی در ساخت فضاهای تاریخی دوره ساسانی عنوان می نماید:بیشترین توجه ما این است که اجزاء با مستندات ساخته شده و کوچکترین خطایی نداشته باشد. شما استحضار دارید که در فیلمسازی بخشی استنادی و بخشی ذوق و سلیقه طراح و کارگردان فیلم است.

طاهری خبر از عقد قرارداد بازیگران در دو ماه آینده خبر می دهد و همچین با اشاره به حضور بازیگرانی از اقوام و قومیت های مختلف در سریال می گوید: بیش از 40 بازیگر خارجی در فصل اول از مراکش، تونس، یونان و ارمنستان بازی کردند که البته تعداد بازیگران خارجی در فصل ایران کمتر است. در فصل حجاز شاهد حضور بازیگران بسیاری از دنیا عرب، آسیا و اروپا خواهیم بود.

تهیه کننده سریال سلمان فارسی با بیان اینکه فیلمبرداری فصل ایران سریال از 19 مرداد به طور رسمی آغاز شده، شرح می دهد: برنامه ریزی ما برای فراوری فصل ایران حدود دوسال است که کوشش داریم به انتها برسد، بعلاوه امروز اعلام می کنیم که پیش فراوری فصل حجاز هم آغاز شده است و اکنون همکاران ما در بخش حجاز مشغول کار طراحی، آنالیز و انتخاب لوکیشن ها و ... هستند تا پیش فراوری فصل حجاز را هم زمان و با سرعت مناسبی آغاز نموده باشیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1402 بروزرسانی: 30 مرداد 1402 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1460

به "نوبت به زندگی سلمان در حجاز رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوبت به زندگی سلمان در حجاز رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید