پشت پرده سقوط عمدی یک فروند بوئینگ 727 در بیابان، عکس

به گزارش مجله گیلاسفا، سقوط عمدی یک بوئینگ 727 در دنیای واقعی، به قصد انجام یک آزمایش علمی که 10 سال پیش انجام شد، هرگز فراموش نمی گردد.

پشت پرده سقوط عمدی یک فروند بوئینگ 727 در بیابان، عکس

پریسا عباسی: یک هواپیمای بوئینگ 727 که بیشتر عمر خود را صرف جابجایی مسافران در سرتاسر دنیا نموده بود، به عنوان بخشی از یک آزمایش علمی بزرگ، به وسیله خدمه بایگانی در صحرای مکزیک سقوط کرد. این اولین سقوط عمدی یک هواپیما پس از سانحه برخورد کنترل شده به وسیله ناسا و سازمان هوانوردی فدرال آمریکا(FAA) بود که در سال 1984 رخ داد.

سقوط هواپیمای بوئینگ 727 به وسیله یک گروه فیلمبرداری متشکل از اعضای کانال دیسکاوری، کانال 4 بریتانیا و شبکه تلویزیونی پروسیبین در آلمان انجام شد. این هواپیما که با نام XB-MNP ثبت شده و متعلق به کانال دیسکاوری بود، پس از گذراندن بیش از 35 سال خدمت در خطوط هوایی مختلف، با این کار به بخشی از یک سقوط تاریخی تبدیل شد.

طبق گزارش SimpleFlying.com، مستند خدمه قرار بود این آزمایش را در ایالات متحده انجام دهند، اما به علت خطرات احتمالی اجازه این کار به آنها داده نشد. این آزمایش در سال 2012 انجام شد، و از آنجایی که فناوری راهنمایی از راه دور پرواز ، در آن موقع نو بود، مقامات ایالات متحده ، با توجه به خطرات موجود، اجازه این کار را ندادند.

سقوط عمدی

امتناع ایالات متحده از انجام آزمایش در خاک این کشور، این فرصت را در اختیار مکزیک قرار داد تا بخشی از این آزمایش تاریخی گردد. آزمایشی که به تیمی از کارشناسان بین المللی یاری می کرد تا در خصوص مسائلی در خصوص تاثیر سقوط بر کابین هواپیما و سرنشینان مطالعه نمایند.

مقامات مکزیکی پس از اینکه برای بیشتر بخش های آزمایش، خلبانان را ملزم به پرواز بر فراز منطقه ها پر جمعیت کردند، تاییدیه را صادر کردند. این بوئینگ 727 در صبح روز 27 آوریل 2012، با خدمه ای متشکل از دو خلبان و یک مهندس پرواز، و بعلاوه کابینی پر از تجهیزات آزمایشات علمی، آدمک هایی برای تست سقوط، و تعداد زیادی دوربین برای ثبت تمام جزئیات این رویداد به پرواز عایدی.

خلبانان، هواپیما را به سمت بخش خالی از سکنه صحرای سونوران راهنمایی نموده و خدمه یکی پس از دیگری با چتر نجات از هواپیما خارج شدند. چیپ شنل، کهنه سرباز نیروی دریایی و خلبان خطوط هوایی آمریکن ایرلاینز، از داخل هواپیمایی که در پی این بوئینگ در حال حرکت بود، آغاز به کنترل از راه دور این هواپیما کرد، تا اینکه این بوئینگ 727 با سرعت 225 کیلومتر در ساعت به زمین سقوط کرد.

از این سقوط چه آموختیم؟

هواپیما حتی زمانی که در اثر برخورد به زمین به چندین قطعه تقسیم شده بود، اما منفجر نشد. با اینکه زنده بیرون آمدن از چنین سقوطی غیر ممکن به نظر می رسد، اما داده های آزمایش ها خلاف این را نشان دادند.

در این آزمایش خلبان ها و مسافرانی که در قسمت جلوی هواپیما بودند، بیشتر از همه در معرض خطر مرگ قرار داشتند. اما هرچه به سمت عقب هواپیما می رفتیم، احتمال مرگ کاهش پیدا می کرد.

این مطالعه نشان داد مسافرینی که نزدیک بال های هواپیما بودند، دچار آسیب و جراحاتی شده اند، اما خطر جانی برای آنها وجود نداشته است. اما کسانی که نزدیک به دم هواپیما بودند، با جراحات بسیار کمی روبرو شدند.

بعلاوه شواهد بیشتر در این آزمایش نشان داد که حفظ موقعیت خم به جلو باعث می گردد که این مسافرها ایمنی بیشتری نسبت به کسانی که صاف نشسته اند و دچار آسیب های سر و نخاع شده اند، داشته باشند.

ممکن است که این سقوط عمدی بیش از یک دهه قدمت داشته باشد، اما آخرین آزمایش علمی است که در این زمینه و با فراهم کردن یک سقوط عمدی اجرا شده بود. برای این کار بیش از 4 سال برنامه ریزی شده بود و 300 نفر در محل حضور داشتند تا همه جوانب آن را آنالیز نمایند.

منبع: اینترستینگ انجینیرینگ

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 دی 1401 بروزرسانی: 25 دی 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1371

به "پشت پرده سقوط عمدی یک فروند بوئینگ 727 در بیابان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده سقوط عمدی یک فروند بوئینگ 727 در بیابان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید