پمپئو: سطح خشونت در افغانستان به طرز غیرقابل منتظره&zwnjای بالاست

به گزارش مجله گیلاسفا، وزیر خارجه آمریکا گفت، همزمان با تداوم جریان مذاکرات صلح سطح خشونت در افغانستان به طرز غیرقابل منتظره ای بالاست و اضافه کرد: واشنگتن از طرف های درگیر خواهان توقف خشونت هاست.

پمپئو: سطح خشونت در افغانستان به طرز غیرقابل منتظره&zwnjای بالاست

به نقل از خبرگزاری رویترز، اظهارات مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی مجازی در کنفرانس امنیت سالانه منامه دو روز پس از آن مطرح شد که مذاکره نمایندگان طالبان و دولت کابل به توافق در دوحه، قطر به منظور برگزاری تبادل نظریی درباره سازش سیاسی در افغانستان دست یافتند.

مذاکرات 10 مارس و بر اساس توافق طالبان و آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان شروع شد اما به دلیل مناقشات پیش آمده بر سر آزادی زندانی ها، قوانین و روندهای مربوط به تبادل نظرها در بحبوحه افزایش خشونت ها به تاخیر افتاد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین به این مساله اشاره نمود که با تیم های مذاکره نماینده در جریان سفر 21 نوامبر به دوحه ملاقات نموده و گفت: با طرف های مذاکره نماینده درباره الزام کاهش درگیری ها در افغانستان تبادل نظر داشتم.

وی ادامه داد: من این را به آنها گفتم در حالیکه مذاکرات در جریان است سطح خشونت ها در افغانستان نمی تواند به این صورت تداوم یابد چون این اصلا کاربردی نیست و به جایی نمی رسد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین با اعلام اینکه امیدوار است طرف های مذاکره بتوانند بر روی بعضی از مسائل از جمله آتش بس سراسری در افغانستان به توافق برسند، گفت: ما از آنها خواسته ایم تا از موضع خود کوتاه بیایند و به کاهش تنش ها و خشونت ها یاری نمایند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 371

به "پمپئو: سطح خشونت در افغانستان به طرز غیرقابل منتظره&zwnjای بالاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو: سطح خشونت در افغانستان به طرز غیرقابل منتظره&zwnjای بالاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید