پوتین و بن سلمان رایزنی کردند

به گزارش مجله گیلاسفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کاخ ریاست جمهوری روسیه کرملین امروز چهارشنبه بیان کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور امروز چهارشنبه با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی گفتگوی تلفنی داشته است.

پوتین و بن سلمان رایزنی کردند

کاخ ریاست جمهوری روسیه در این باره اعلام نمود که در جریان این رایزنی تلفنی پوتین و بن سلمان درباره شرایط بازار جهانی انرژی تبادل نظر و بر اهمیت توافقنامه اوپک پلاس تاکید کردند.

در بیانیه صادره از سوی کرملین در این خصوص آمده است: طرفین توافق کردند در مورد محدودیت ها در فراوری نفت به همکاری نزدیک خود ادامه دهند.

لازم به ذکر است، وزارت انرژی عربستان سعودی چندی پیش به شرکت ملی نفت این کشور دستور داد تا فراوری نفت خام خود در ماه ژوئن (ماه آینده میلادی) را یک میلیون بشکه دیگر کاهش دهد.

این کشور علاوه بر کاهش فراوری نفت خود در چارچوب توافق اوپک پلاس، کاهش بیشتر فراوری نفت خود را رسانه ای کرد.

بر اساس اعلام رسانه سعودی، به این ترتیب کل فراوری نفت عربستان از سطح فراوری آوریل به میزان 4.8 میلیون بشکه کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگاران، در ماه های میلادی گذشته و پیش از تشکیل جلسه اوپک پلاس که به توافق میان روسیه و عربستان برای کاهش سقف فراوری نفت با هدف تنظیم بازارهای جهانی، منجر شد؛ حزب جمهوریخواه آمریکا با تنظیم لایحه ای در مجلس سنا تهدید نموده بود در صورتی که ریاض با مسکو به توافق نرسد، آمریکا علاوه بر خروج نظامیانش از عربستان، سامانه های پاتریوت و تاد را نیز از این کشور خارج خواهد نمود.

بعدها، رویترز در گزارشی اختصاصی اعلام نمود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا 10 روز پیش از توافق اوپک پلاس برای کاهش سقف فراوری نفت، در تماس تلفنی با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی او را تهدید نموده بود چنانچه کاهش عرضه نفت را شروع نکند، کاخ سفید نیز از اقدام کنگره برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از عربستان جلوگیری نخواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 42

به "پوتین و بن سلمان رایزنی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین و بن سلمان رایزنی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید