گفت وگوی سران عربستان و آمریکا درباره ایران

به گزارش مجله گیلاسفا، تهران (پانا) - کاخ سفید در بیانیه ای از گفت وگوی رئیس جمهور آمریکا و شاه سعودی درباره موضوعات مختلفی از جمله ایران اطلاع داد.

گفت وگوی سران عربستان و آمریکا درباره ایران

وبگاه کاخ سفید با انتشار بیانیه ای از گفت وگوی جو بایدن رئیس جمهور این کشور با ملک سلمان بن عبدالعزیز، شاه عربستان سعودی خبر داده و نوشت: آن دو درباره تحولات منطقه و مسائلی که در برگیرنده نگرانی های دوجانبه است، از جمله حملات حوثی ها به اهداف غیرنظامی در عربستان سعودی گفت وگو کردند.

در این بیانیه آمده است: رئیس جمهور بر تعهد آمریکا نسبت به حمایت از عربستان سعودی در دفاع از مردم و سرزمینش در قبال این حملات و حمایت کامل از کوشش ها به رهبری سازمان ملل برای انتها دادن به جنگ یمن تاکید نمود.

کاخ سفید افزود: رئیس جمهور بعلاوه به تعهدش نسبت به اطمینان یافتن از این که ایران هیچ گاه به سلاح هسته ای دست نمی یابد، اشاره نمود و توضیحاتی درباره مذاکرات چندجانبه [وین] جهت اعمال دوباره محدودیت ها بر برنامه هسته ای ایران ارائه کرد.

بعلاوه در این بیانیه مطرح شد: رهبران دو کشور درباره موضوعات مرتبط با خاورمیانه و اروپا گفت وگو نموده و توافق کردند تیمشان در هفته ها و ماه های آینده همکاری نزدیک خواهند داشت. آن دو بر تعهد نسبت به تضمین ثبات در عرصه جهانی انرژی تاکید نمودند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1180

به "گفت وگوی سران عربستان و آمریکا درباره ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی سران عربستان و آمریکا درباره ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید