یک مشاور املاک خوب چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش مجله گیلاسفا، زمانی که در یک بازار خاص پول زیادی در گردش باشد و سود زیادی نصیب اشخاص گردد، بی شک پای کلاه برداران و سودجویان به سرعت به این بازار باز می گردد. مسلماً ممکن است عده ای از سوی این افراد متحمل ضرر و زیان شده و به اصطلاح سرشان کلاه برود. یکی از بازارهای پر رونق امروزی بازار خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن است؛ که سود زیادی دارد و توجه کلاه برداران بسیاری به این بازار معطوف است. شما ممکن است با کوچک ترین غفلتی میدان را برای این گونه افراد بازکرده و همه چیز خود را از دست بدهید.

یک مشاور املاک خوب چه ویژگی هایی دارد؟

مشاور املاک و مستغلات یا مشاور مسکن به چه کسی گفته می گردد؟

با توجه به شرایط گفته شده و وجود تعداد کثیری از کلاه برداران، چگونه می توان معاملات ملکی را به گونه ای انجام داد که ضرر نکنیم و از ما کلاه برداری نگردد؟ یکی از کارهایی که امروزه دو طرف معامله انجام می دهند قبول شخصی مطمئن به عنوان رابط، شاهد و امین معامله است. به این افراد مشاور املاک و مستغلات یا مشاور مسکن گفته می گردد؛ که وظیفه معرفی طرفین به یکدیگر را بر عهده دارد. آن ها باید برای معامله انجام شده یک قرارداد قانونی و دارای کد رهگیری تنظیم کند و از آن قرارداد به هر دو طرف معامله یک نسخه بدهند.

در واقع مشاور املاک و مستغلات و مشاور مسکن یک شخص مورد اعتماد بین دو طرف معامله است که هر دو طرف به او اطمینان نموده و ملک، اسناد یا حتی چک های خود را به او می سپارند؛ تا معامله به خوبی و با طی یک فرایند کاملاً قانونی انجام گردد. اما اگر مشاور املاک شخص مطمئنی نباشد یا حتی خود او کلاه بردار از آب دربیاید چه می گردد؟ در این صورت می توان گفت که دو طرف معامله همه چیز خود را از دست داده و ضررهای بزرگی را متحمل می شوند.

اما برای مراجعه به مشاور املاک و مستغلات و مشاور مسکن، باید از اعتبار آن ها نیز مطمئن شویم. باید یک مشاور املاک مناسب را برای انجام هرگونه معامله ای انتخاب کنیم. انتخاب یک فرد مطمئن برای این است که در هیچ شرایطی دچار مشکل نشویم و اگر در طول قرارداد دچار اختلاف شدیم، بتوانیم با در دست داشتن اسناد و مدارک معتبر به مراجع قانونی مراجعه کنیم.

اما مسئله اصلی این است که ما چگونه می توانیم یک مشاور املاک مناسب را تشخیص داده و فریب کلاه برداران را نخوریم و املاک و اسناد خود را به دست آدم های نامطمئن نسپاریم؟

در این مقاله ما چند ویژگی یک مشاور املاک خوب را برایتان توضیح می دهیم تا با آنالیز این ویژگی ها در هر مشاور املاک و مستغلات و مشاور مسکن بتوانید از مورد اعتماد بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.

چگونه مشاور املاک مورد اعتماد را شناسایی کنیم؟

قبل از هر چیز باید این نکته را ذکر کنیم که مشاور املاک و مستغلات یا مشاور مسکن وظیفه دارد تا از واقعی و درست بودن هویت دو طرف اطمینان پیدا کند و تمامی مدارک آن ها را آنالیز نموده و از اصل بودنشان مطمئن گردد. در صورت بروز هرگونه مسئله ای اگر ثابت گردد که مشکل پیش آمده به دلیل غفلت مشاور املاک بوده و او با آنالیز نکردن دقیق هویت افراد و اسناد، منجر به رخ دادن مشکل شده است، شما می توانید از او به مراجع قانونی شکایت نموده و حق حقوقتان را از وی طلب کنید. به همین دلیل است که مراجعه به مشاور املاک و مستغلات و مشاور مسکن ضرورت دارد، زیرا هر دو طرف معامله بار مسئولیت های خود را به دوش مشاور املاک انداخته و او باید از صحت همه چیز مطمئن گردد وگرنه باید پاسخ گوی مسائل پیش آمده باشد.

در هنگام مراجعه به مشاور املاک و مستغلات و مشاور مسکن در ابتدا درباره سابقه او بین دیگر کاسبان و ساکنین محله های مجاور تحقیق کنید تا مطمئن شوید که این مشاور املاک در کار خود تجربه دارد یا خیر؟ آیا از ابعاد و زوایا و راه و چاه های معامله خبر دارد؟

بنابراین اولین ویژگی برای یک مشاور املاک و مستغلات یا مشاور مسکن خوب، داشتن سابقه کافی است.

در مرحله دوم شما باید در خصوص مجاز بودن بنگاه املاک مورد نظر و قانونی بودن معاملات انجام شده در این بنگاه مطمئن شوید. هر مشاور املاک در ازای انجام هرگونه قراردادی باید یک کد رهگیری دریافت کند و آن را در قرارداد ثبت کند. در غیر این صورت قرارداد شما فاقد هرگونه اعتبار قانونی است و در این بین تنها مقصر مشاور املاک است. همچنین در هنگام مراجعه نزد مشاور املاک و مستغلات یا مشاور مسکن از داشتن پروانه کسب او و مجاز و قانونی بودن مشاور املاک مطمئن شوید و نزد کسانی که این کار را بدون داشتن مجوزهای لازم انجام می دهند، به هیچ عنوان نروید.

در قدم بعدی به نحوه سخن گفتن مشاور املاک و مستغلات دقت کنید، اگر فرد مورد نظر دائم و بدون هیچ تردیدی به شما قول می دهد و از همه چیز با اطمینان سخن می گوید، فرد قابل اطمینان و مورد اعتمادی نیست؛ زیرا هیچ کس نمی تواند به طور صد در صد هیچ چیزی را پیش بینی کند. به عنوان مثال اگر یک مشاور املاک دائماً به شما قول می دهد که ملک مورد نظر شما را زیر قیمت برایتان معامله می نماید یا زمین شما را به طور حتم باقیمت بالایی برایتان می فروشد، بدانید که فقط وعده توخالی می دهد و امکان انجام چنین کارهایی به طور صد درصد وجود ندارد.

آخرین مورد درباره صداقت یک مشاور املاک این است که آنالیز کنید آیا او ملک های مورد نظر را قبل از معامله به شما نشان می دهد یا خیر؟ زیرا تعدادی از مشاوران مسکن هستند که با عنوان کردن این موضوع که بازدید عمومی نداریم، تا پای معامله، ملک مورد نظر را نشان خواستار نمی دهند و به نحوی او را در منگنه می گذارند. این کار آن ها باعث می گردد شما از توجه به ویژگی ها و جزئیات ریز ملک مورد نظر غافل بمانید و گاهی هم متحمل ضرر شوید.

در آخر ذکر این نکته ضروری است که به هیچ عنوان، حتی در صورت شناخت صد در صد مشاور املاک و مستغلات موردنظر، به طور کامل به او اطمینان ننموده و حتماً خودتان از صحت همه ابعاد معامله مانند اسناد و مدارک مطمئن شوید.

  • اگر مایل به همکاری به عنوان مشاور املاک با خبرنگاران هستید، فرم زیر را تکمیل کنید
  • نام و نام خانوادگی*

    نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید

    نام و نام خانوادگی *

  • تلفن تماس*

    شماره تلفن ثابت یا همراه خود را وارد کنید

این iframe حاوی منطق مورد احتیاج برای پردازش فرم های گرویتی مبتنی بر Ajax است.منبع: هومینگ
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 27

به "یک مشاور املاک خوب چه ویژگی هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مشاور املاک خوب چه ویژگی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید