برندگان گنگور در چهار بخش معرفی شدند

به گزارش مجله گیلاسفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از لیورابدو-آکادمی گنکور 11 ماه می و همزمان با بازگشایی کتابفروشی ها در فرانسه بعد از حدود دو ماه تعطیلی، برندگان گنکور را در چهار بخش اولین رمان، داستان کوتاه، بیوگرافی و شعر معرفی کردند.

برندگان گنگور در چهار بخش معرفی شدند

گنکور اولین رمان به ملیس بسری، نویسنده جوان فرانسوی برای اولین رمانش با عنوان یک سوم زمان که از سوی انتشارات گالیمار منتشر شده بود تعلق گرفت.

خانم بسری در این رمان به روزهای آخر زندگی ساموئل بکت که در یک خانه سالمندان محقر در خیابانی در پاریس سپری شد پرداخته و زندگی روزمره و احساسات و افکار بکت را در آن روزهای پایانی انزوا و سکوت که درست به یکی از شخصیت های کتاب هایش شبیه بود مجسم کرده است. نویسنده هم چنین در این اثر به گفتگوی درونی بکت با خودش، شکنندگی، مرگ و آنچه از یک زندگی پربار باقی مانده اشاره کرده است.

گنکور داستان کوتاه به آن سر، نویسنده فرانسوی برای داستان در قلب یک تابستان طلایی تعلق گرفت.

گنکور بیوگرافی نیز تیری توماس، نویسنده کتاب هوگو پرات، یک نشان برای نشان، مقاله ای درباره هنر هوگو پرات را به عنوان برنده این دوره خود معرفی کرد. این کتاب درباره زندگی نامه نویسنده ایتالیایی و خالق شخصیت کمیک استریپ کورتو مالتس است.

جایزه گنکور در بخش شعر نیز به میشل دگوی، شاعر، مترجم، مقاله نویس و فیلسوف فرانسوی برای مجموعه آثارش تعلق گرفت. او پیش ازین جوایز متعددی را برای اشعارش از جمله جایزه آکادمی فرانسه در سال 2004 را به دست آورده بود.

جوایز گنکور در ماه سپتامبر به برندگانش اهدا خواهد شد.

جایزه ادبی گنکور سال 1903 برای نخستین بار توسط ژول و ادموند گنکور راه اندازی شد. این جایزه مهم ادبی فرانسه هرسال به نویسنده ای اهدا می شود که تا به امروز جایزه ادبی بزرگی دریافت نکرده است. هر نویسنده تنها یک بار در طول عمرش شانس برنده شدن این جایزه را دارد.

جایزه گنکور علاوه بر جایزه اصلی خود که هر سال در ماه نوامبر اهدا می شود و مهم ترین و معتبرترین جایزه ادبی فرانسه به شمار می آید، جوایز جانبی دیگری نیز دارد: جایزه گنکور برای اولین رمان، جایزه گنکور دبیرستانی ها، جایزه گنکور داستان کوتاه، جایزه گنکور شعر، جایزه کنگور زندگی نامه نویسی و جوایز گنکور به انتخاب برخی کشورها مثل بلژیک، سوئیس، تونس، ایتالیا، رومانی و جایزه کنگور کشورهای خاورمیانه که شامل ایران نیز می شود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 23

به "برندگان گنگور در چهار بخش معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برندگان گنگور در چهار بخش معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید