حضور کتاب در مناطق محروم و کم برخوردار با نمایشگاه مجازی کتاب

به گزارش مجله گیلاسفا، به گزارش خبرنگاران ، شهروز گهواره ای، مدیر پخش گهواره کتاب ایران در گفت وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، اظهار کرد: نمایشگاه مجازی کتاب تهران، تجربه جدیدی بوده و از ابتدا هم نسبت به این کار خوشبین بودم و می دانستم کار موفقی است.

حضور کتاب در مناطق محروم و کم برخوردار با نمایشگاه مجازی کتاب

او ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه در شرایط کنونی، ستودنی است و باید به عوامل برگزارکننده این رویداد دست مریزاد گفت. هماهنگی بین نهادهای مختلف از جمله همکاری شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با خانه کتاب و ادبیات ایران در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب نیز اتفاق مبارکی است.

این فعال حوزه نشر، گفت: خطاها و نواقصی هم در نخستین گام از این رویداد وجود دارد، ولی نکته مهم در این زمینه، درس دریافت از اشتباهات، استفاده از تجربیات و تقویت زیرساخت هاست.

وی اضافه کرد: شاید نمایشگاه مجازی کتاب هیچ گاه نتواند از نظر ایجاد شور و حال بی نظیر و پراکندن عطر کتاب در جامعه، جای نمایشگاه فیزیکی کتاب تهران را بگیرد؛ اما به این دلیل که می تواند دسترسی به کتاب را برای همه ایرانی ها فراهم کند، ارزشمند است.

او با اشاره به استقبال از نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، اعلام کرد: آمارهایی که از فروش کتاب ها در این رویداد می بینیم، شاهد بر این مدعاست که نمایشگاه توانسته به دل مناطق کم برخوردار که از دسترسی به کتاب محروم هستند، نفوذ کند و این موضوع نویدبخش و امیدوارکننده است. این نمایشگاه برای ناشران هم اتفاقات خوبی را رقم زد.

شهروز گهواره ای در سرانجام گفت: بسیاری از کتاب هایی که در طول سال کمتر دیده می شوند و فروش بالایی را ندارند، در ویترین این نمایشگاه دیده شده و فروش داشتند که این موضوع نیز یک نقطه قوت برای نمایشگاه مجازی کتاب است. همچنین باید گفت که کتاب های زیرزمینی و قاچاق نیز راهی به این نمایشگاه نداشتند.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن شروع و تا ساعت 24 دهم بهمن ماه در سامانه tehranbookfair.ir ادامه خواهد داشت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 644

به "حضور کتاب در مناطق محروم و کم برخوردار با نمایشگاه مجازی کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور کتاب در مناطق محروم و کم برخوردار با نمایشگاه مجازی کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید