خوراکی ها و غذاهای مضر با شیر

به گزارش مجله گیلاسفا، شیر یکی از نوشیدنی های بسیار مفید برای سلامتی افراد است. اما جالب است بدانید مصرف برخی غذاهای مضر با شیر، سلامتی ما را به خطر می اندازند. برخی از عادت های غذایی ما، اشتباه هستند در حالی که ممکن است خودمان از آنها خبر نداشته باشیم، اما باید با جست و جو، اطلاعات لازم را دریافت کنیم تا برنامه غذایی مناسبی داشته باشیم. در ادامه، به آنالیز میوه های ناسازگار با شیر و بعلاوه سایر خوراکی ها می پردازیم.

خوراکی ها و غذاهای مضر با شیر

ممنوعیت مصرف میوه های ناسازگار با شیر

بسیاری میوه ها و سبزیجات سالم و مقوی وجود دارد که استفاده آنها برای ما لازم است. فواید و خواص بی نظیر آنها، به سلامتی ما یاری خواهد نمود. اما مصرف بعضی از آنها به همراه شیر، ممکن است مسمومیت غذایی به وجود آورد یا برای بدن ضرر داشته باشد. این میوه های ناسازگار با شیر عبارتند از:

  • مصرف شیر به همراه آناناس
  • مصرف شیر و موز
  • نوشیدن شیر به همراه پرتقال

به طور کلی، مصرف شیر به همراه میوه، توصیه نمی گردد. یکی از غذاهای مضر با شیر، همین میوه ها هستند که سلامتی را در معرض خطر قرار می دهند. شیر حاوی اندازه زیادی کازئین است که مصرف آن به همراه میوه ها، از هضم و جذب این ماده جلوگیری می نماید. در ادامه هضم نشدن کازئین، مسائلی مثل اسهال برای بدن رخ می دهد. برای همین مصرف شیر با میوه، در دسته غذاهای ناسازگار با شیر قرار می گیرد.

مصرف شیر و آناناس

علت ممنوعیت مصرف آناناس هم، وجود ماده ای به نام بروملین در آناناس است. ترکیب شدن این ماده با شیر، مسائلی مثل حالت تهوع و اسهال، سردرد و معده درد را ایجاد می نماید.

نوشیدن ترکیب شیر و موز

یکی دیگر ترکیبات مضر برای بدن، ترکیب شیر و موز است که اتفاقاً، افراد زیادی به مصرف آن علاقه دارند. مصرف این ترکیب، بسیار رایج و متداول است، غافل از اینکه برای سلامتی، مسائلی را به وجود می آورد که متوجه آنها نیستیم. ترکیب این دو خوراکی، سموم سنگینی را تشکیل می دهد که باعث بروز اختلال درونی می گردد.

به شما توصیه می کنیم این ترکیب را استفاده نکنید، چرا که زیر مجموعه غذاهای مضر با شیر قرار گرفته است و علت آن هم، بروز مسائلی مثل اختلال در فرآیند هضم، کند شدن فکر و بعلاوه ایجاد احساس خستگی در بدن ما خواهد شد.

مصرف پرتقال، قبل و بعد از نوشیدن شیر

باید دقت داشته باشید که اگر شیر نوشیده اید، هرگز نباید تا یک ساعت بعد از آن، پرتقال میل کنید. بعلاوه، اگر قصد نوشیدن شیر را دارید، تا یک ساعت قبل، از خوردن پرتقال پرهیز کنید. علت این ممنوعیت، این است که ترکیب شدن پروتئین شیر با اسید پرتقال، مسائل گوارشی و اختلال در هضم را برای شما ایجاد می نماید.

دقت در مصرف کردن شیر و غذاهای مضر با شیر

علاوه بر اینکه مصرف میوه ها و غذاهای ناسازگار با شیر، اختلالاتی را برای ما به وجود می آورند، باعث می شوند که نتوانیم از فواید این نوشیدنی به خوبی بهره مند شویم. این مایع خوشمزه و سرشار از مواد معدنی و پروتئین، برای سلامتی ما اهمیت زیادی دارد. این خوراکی، غنی از کلسیم و منیزیم است که برای بدن بسیار ضروری هستند. برای همین باید در مصرف آن برای جذب این مواد مهم، دقت داشته باشیم.

ممنوعیت مصرف غذاهای ناسازگار با شیر

همانطور که گفتیم، علاوه بر میوه ها، خوراکی های دیگری هم هستند که استفاده از آنها به همراه شیر، سلامتی ما را تحت شعاع قرار می دهند. برای همین باید در مصرف این مواد، دقت و وسواس به خرج دهیم تا سلامتی خود را تا حد زیادی تضمین کنیم. این مواد و خوراکی ها، شامل موارد زیر هستند:

  • مصرف شیر با شکر داغ
  • مصرف شیر و شکلات
  • مصرف شیر و گوشت
  • شیر به همراه تخم مرغ

با آنالیز مسائل ناشی از این ترکیبات، متوجه می شویم که باید برنامه غذایی خود را اصلاح کنیم.

مصرف شیر داغ به همراه شکر

خوب است بدانید یکی از مواد موجود در شکر، لیزین است. این ماده، با قند موجود در شیر یعنی همان فروکتوز، واکنش نشان داده و سم لیزین را فراوری میکند. برای همین استفاده از شیر داغ، به هیچ وجه توصیه نمی گردد. حتماً قبل از مصرف، صبر کنید تا خنک گردد و بعد اگر خواستید به آن شکر اضافه نموده و میل کنید.

شکلات، خوراکی ناسازگار با شیر

در برنامه غذایی بسیاری از افراد مخصوصاً بچه ها، شیر و شکلات وجود دارد. این در حالی است که حتماً از مضرات آن خبر ندارند، چرا که اگر بدانند از مصرف آن دست می کشند. شیر منبع غنی کلسیم بوده و شکلات حاوی اکسالیک اسید است. ترکیب کلسیم و این اسید، کلسیم اگزالات غیر اشباع را فراوری خواهد نمود که باعث تأثیر منفی روی جذب کلسیم خواهد شد. همین باعث می گردد که رشد استخوان ها بچه ها دچار اختلال گردد.

از دیگر مسائلی که این ترکیب برای سلامتی ایجاد می نماید، ایجاد خشکی برای موها خواهد بود. بعلاوه در بعضی موارد، ایجاد اسهال هم دیده می گردد. این موارد، پرهیز از مصرف شیر به همراه شکلات را برای ما قطعی می نمایند.

خوردن شیر و گوشت

اگر دچار یبوست هستید، یکی از دلایل آن می تواند مصرف شیر به همراه گوشت باشد. این ترکیب، باعث انسداد در اندام های گوارشی شده و سنگینی ایجاد می نماید. جالب است بدانید که مصرف این ترکیب برای زنان باردار، باعث انتقال این مسائل به نوزاد هم خواهد شد.

مصرف تخم مرغ، غذایی ناسازگار با شیر

بسیاری از افرا در وعده صبحانه، در کنار تخم مرغ، شیر مصرف می نمایند. این ترکیب، برای سلامتی مضر است، چرا که مسائلی را برای قلب و بعلاوه مغز به وجود می آورد. اگر قصد مصرف این مواد را دارید، بین خوردن هر کدام، سه ساعت فاصله قرار دهید تا مسئله ای رخ ندهد.

مصرف بعضی داروها به همراه شیر

در کنار غذاهای مضر با شیر و بعلاوه میوه های ناسازگار با شیر، داروهایی هم هستند که استفاده از آنها در کنار این نوشیدنی، برای شما مشکل ایجاد می نماید. به طور کلی، افرادی که برای استفاده از دارو، بجای آب از شیر استفاده می نمایند، باید بدانند که این نوشیدنی، غشایی را دور دارو ایجاد نموده، کلسیم و منیزیم آن با دارو واکنش داده و باعث ایجاد ماده ای غیر اشباع در بدن می شوند.

بعلاوه باید بدانید که اگر از آنتی بیوتیک هایی مثل کینولون، سیپروفلوکساسین و لواکویین استفاده می کنید، باید بدانید مصرف شیر به همراه آنها، اجازه جذب آنها را نمی دهد و اثر بخشی این مواد را کم می نماید. پس برای مصرف این آنتی بیوتیک ها، از آب بهره ببرید.

سخن پایانی

حالا که با غذاهای مضر با شیر به خوبی آشنا شدید، می دانید که نباید این غذاها را به همراه شیر مصرق کنید و باید برنامه غذایی خود را به خوبی آنالیز کنید تا این موارد اتفاق نیفتد. بعلاوه مصرف همزمان میوه های ناسازگار با شیر هم باید از روزانه ما حذف شوند تا سلامتی ما تهدید نگردد.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1232

به "خوراکی ها و غذاهای مضر با شیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی ها و غذاهای مضر با شیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید