نوشیدنی های خوشمزه برای پیشگیری از کمبود آهن

به گزارش مجله گیلاسفا، کم خونی فقر آهن یکی از مسائل شایع به خصوص در بانوان و بچه ها است که تغذیه صحیح و گنجاندن منابع آهن در رژیم غذایی روزانه می تواند تاثیر خوبی در پیشگیری از این مشکل داشته باشد. در ادامه به معرفی بعضی اسموتی های آهن دار می پردازیم.

نوشیدنی های خوشمزه برای پیشگیری از کمبود آهن

اسموتی اسفناج

این اسموتی علاوه بر یاری به تامین آهن، نقش مهمی در تامین دیگر ویتامین ها و موادمعدنی ضروری دارد. اسموتی اسفناج بعلاوه سرشار از فیبرها، پروتئین ها و آنتی اکسیدان های مختلف است که برای سلامت عمومی ضروری هستند. برای تهیه اسموتی اسفناج چند برگ اسفناج تازه را با یک موز، میزانی شیر بادام و کمی عسل در مخلوط کن بریزید. افزودن چند خرما نیز به غلظت اسموتی و طعم دلچسب تر آن یاری می نماید. این نوشیدنی ویتامینه برای تحریک سطح انرژی بدن در طول روز عالی است و در پیشگیری از کمبود آهن نیز تاثیر خوبی دارد.

اسموتی چغندر

چغندر یکی از سبزیجات بسیار مغذی است، زیرا میزان فراوانی آهن، منیزیوم و فولات دارد که نقش مهمی در حفظ سلامت عمومی خواهند داشت. نوشیدن منظم یک لیوان آب چغندر تازه می تواند در افزایش دریافت آهن موثر باشد و از طرفی بخش مهمی از ویتامین ها و املاح ضروری برای عملکرد مطلوب بدن را نیز تامین می نماید. برای تهیه این اسموتی، میزانی چغندر را با هویج و در صورت تمایل سیب در مخلوط کن بریزید. کمی آب یا شیرنارگیل نیز اضافه نموده و این نوشیدنی را میل کنید.

آب سیب

آب سیب یکی از برترین نوشیدنی های سرشار از آهن است که به تقویت سلامت و پیشگیری از کمبود های غذایی از جمله آهن یاری می نماید. آب سیب بعلاوه سرشار از دیگر ویتامین ها و موادمعدنی مانند ویتامین C و پتاسیم است که در بهبود سلامت عمومی بدن تاثیرگذار است.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرارو
انتشار: 29 دی 1401 بروزرسانی: 29 دی 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1373

به "نوشیدنی های خوشمزه برای پیشگیری از کمبود آهن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشیدنی های خوشمزه برای پیشگیری از کمبود آهن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید