دو روایت از خلبان شهید عباس دوران

به گزارش مجله گیلاسفا، صدام حسین برای تحقیر کردن خلبانان ایرانی در یک مصاحبه تلویزیونی به خبرنگار خارجی گفت: به هر جوجه کلاغ ایرانی که بتواند به 500 مایلی نیروگاه بصره نزدیک شود حقوق یک سال خود را جایزه خواهم داد.

دو روایت از خلبان شهید عباس دوران

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، علی غفوری از جمله نویسندگان و پژوهشگران جنگ تحمیلی عراق عیله ایران است او در کتاب عقاب های سرزمین ایران جلد اول، چاپ دوم (1395) صفحه117 روایت کرده است:

در دوران جنگ تحمیلی نیز صدام حسین برای تحقیر کردن خلبانان ایرانی در یک مصاحبه تلویزیونی به خبرنگار خارجی گفت: به هر جوجه کلاغ ایرانی که بتواند به 500 مایلی نیروگاه بصره نزدیک شود حقوق یک سال خود را جایزه خواهم داد. تنها دو ساعت و نیم بعد از این مصاحبه صدام، عباس دوران و حیدریان و علیرضا یاسینی نیروگاه بصره را بمباران کردند.

صبح روز 30 تیرماه 1361 خلبان شهید عباس دوران که در تعداد پرواز جنگی در نیروی هوایی رکورد داشت و عراق برای سرش جایزه تعیین کرده بود، پس از بمباران پالایشگاه بغداد هواپیمایش را که آتش گرفته بود به هتل محل برگزاری اجلاس سران غیرمتعهد ها کوبید و با شهادت خود، کاری کرد که اجلاس سران غیرمتعهد ها به علت فقدان امنیت در بغداد برگزار نشد. پیکر پاک شهید عباس دوران به همراه 570 شهید دیگر در روز دوم مردادماه 1381 به خاک پاک میهن بازگشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 268

به "دو روایت از خلبان شهید عباس دوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو روایت از خلبان شهید عباس دوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید