راست و دروغ&zwnj رژیم&zwnjهای غذایی

به گزارش گیلاسفا، موضوع اصلی زمان غذاخوردن نیست، بلکه میزان انرژی ای است که به بدن می رسد. کسی که کالری بیش از حد مصرف، به بدن خود می رساند، چاق می گردد، چه صبح، چه نیمروز یا شب.

راست و دروغ&zwnj رژیم&zwnjهای غذایی

نخستین افسانه این است که ماکارونی سبب چاقی می گردد. تنها در صورتی این افسانه صحیح خواهد بود که در خوردن ماکارونی، چون خوراک های دیگر، زیاده روی گردد. آنچه چاق نماینده است سس ها یا لایه های پنیر همراه ماکارونی است که کالری بسیاری دارند.

افسانه دوم می گوید: سالاد سبز حاوی مقدار زیادی ویتامین است. این تصور اشتباه است، زیرا مثلا یک برگ کاهو از 95 درصد آب تشکیل شده است و مواد مغذی فراوانی در آن یافت نمی گردد.

افسانه سوم در ارتباط است با رفع شدن اسهال به وسیله نوشیدن کوکاکولا. قند و کافئین موجود در کولا حتی به افزایش اسهال می انجامند. این داروی خانگی نامناسب را باید بخصوص در ارتباط با بچه ها کنار گداشت.

گریپ فروت با دارو های مختلف سازگاری ندارد. این امر صحیح است. مواد تشکیل دهنده در گریپ فروت سبب می شوند دفع برخی دارو ها با تاخیر بسیاری انجام شوند. در چنین شرایطی سطح دارو در خون بیش از حد لازم افزایش می یابد و می تواند به عوارض جانبی خطرناکی منجر گردد.

افسانه پنجم می گوید: مواد بدون قند کالری ندارند. این امر اشتباه است، زیرا جایگزین های قندی نیز دارای کالری هستند. یک بسته 15 گرمی شامل 10 آدامس بدون قند حدود 22 کیلوکالری دارد. یک بسته 15 گرمی شامل 10 آدامس به همراه قند، اما بیش از دوبرابر، حدود 45 کیلوکالری دارد.

مواد کم چرب، کم کالری هستند. این تصور نیز نادرست است، زیرا بسیاری از مواد کم چرب دارای قند بسیار یا دیگر کربوهیدرات ها هستند. این مواد در برخی موارد حتی بیشتر از مواد چرب کالری دارند.

مرکبات حاوی ویتامین C بسیاری هستند. این ادعا اشتباه است. البته درست است که پرتقال و لیمو دارای ویتامین C هستند، اما میزان ویتامین C در فلفل و جعفری بسیار بیشتر از این میوه ها است.

نمک فشار خون را افزایش می دهد. این ادعا تنها تا حدودی درست است. در هر سه موردِ افزایش فشار خون، یک مورد در خصوص کسانی بوده که نمک بیش از اندازه در مواد خوراکی شان وجود داشته است. مسلم این امر است که بیماران فشار خونی با نخوردن نمک این فاکتور احتمالی بالا بردن فشار خون را حذف می نمایند.

اسفناج را نباید دوباره گرم کرد. این ادعایی اشتباه است. گرچه اسفناج حاوی نیترات است که به مواد مضری تبدیل می گردد، اما اگر اسفناج پس از آماده سازی در یخچال قرار گیرد و یک روز بعد استفاده گردد، هیچ اشکالی بوجود نمی آورد. البته گفته می گردد نوزادان و بچه ها بهتر است از اسفناج مانده استفاده ننمایند.

زنان باردار باید به اندازه دونفر غذا بخورند. این ادعا نیز اشتباه است. احتیاج به انرژی در یک زن باردار در چهارماهگی کمی بیشتر از یک زن غیرحامله یعنی حدود 250 کیلوکالری بیشتر، در روز است. 250 کیلوکالری حدود یک لقمه نان و پنیر است.

افسانه یازدهم می گوید اسفناج باعث قدرت می گردد، زیرا آهن فراوانی دارد. باید گفت که آهن اسفناج به هیچ وجه زیاد نیست و بدن انسان می تواند آهن مورد احتیاج خود را خیلی بهتر از منابع حیوانی تا منابع گیاهی به دست آورد؛ منابعی، چون محصولات گوشتی.

هرچه بیشتر ویتامین به بدن انسان برسد بهتر است. این ادعا اشتباه است، زیرا دریافت بیش از حد ویتامین هایی، چون B6، A D یا E به وسیله مکمل های غذایی می توانند برخی عوارض جانبی ناخواسته برای بدن بوجود آورند.

افرادی که شب غذا می خورند چاق می شوند. این ادعا نیز اشتباه است. موضوع اصلی زمان غذاخوردن نیست، بلکه میزان انرژی ای است که به بدن می رسد. کسی که کالری بیش از حد مصرف، به بدن خود می رساند، چاق می گردد، چه صبح، چه نیمروز یا شب.

اشتباه است که می گویند خوراک های قارچی را نباید دوباره گرم کرد. اگر خوراک های قارچی به سرعت سرد شوند، می توان آن ها را بدون نگرانی گرم و صرف کرد. البته باید آن ها را قبل از خوردن خوب گرم کرد.

منبع: دویچه وله

منبع: فرادید
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 365

به "راست و دروغ&zwnj رژیم&zwnjهای غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راست و دروغ&zwnj رژیم&zwnjهای غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید