طرز تهیه پیتزا تن ماهی خوشمزه

به گزارش مجله گیلاسفا، پیتزا یکی از غذاهای سنتی ایتالیایی است که هواداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. حتی شاید بتوان گفت که در سراسر جهان تقریبا همه مردم حداقل یک بار طعم این غذایی ایتالیایی را چشیده اند. این غذای محبوب پر هوادار انواع مختلفی نیز دارد. انواع محتلف پیتزا محدود به زادگاهش یعنی ایتالیا نمی گردد. پیتزا تن ماهی یکی از این نمونه های مختلف پیتزاست. در این مطلب قصد داریم تا به طرز تهیه پیتزا تن ماهی بپردازیم.

طرز تهیه پیتزا تن ماهی خوشمزه

طرز تهیه پیتزا تن ماهی

پیتزاها انواع مختلفی دارند که تمامی این نمونه ها برای رژیم های غذایی و افراد متفاوت مناسب نیستند. پیتزا تن ماهی نوعی از پیتزاست که مناسب تمام افراد و تقریبا تمام رژیم های غذایی (البته به جز گیاه خواران) است. در پیتزا تن ماهی به جای استفاده از گوشت و یا مواد مرسومی که در پیتزا استفاده می گردد، از تن ماهی و روغن زیتون استفاده شده است. تن ماهی و روغن زیتون به خودی خود در بین مواد غذایی مفید و سالم قرار دارند. بنابراین این نوع پیتزا برای تمامی افراد می تواند مناسب باشد. در این مدل از پیتزا به جای استفاده از سوسیس و کالباس از تن ماهی، گوجه فرنگی، سبزیجات و روغن زیتون استفاده شده است. طرز تهیه پیتزا تن ماهی به توضیح زیر است:

مواد لازم پیتزا

  • روغن زیتون : 3 قاشق غذاخوری
  • گوجه فرنگی : 500 گرم
  • فلفل دلمه ای : 2 عدد
  • پیاز خرد شده : 2 عدد
  • زیتون بدون هسته : 3 قاشق غذاخوری
  • تن ماهی : 3 قاشق غذاخوری
  • خمیر پیتزا : 3 عدد
  • پنیر پیتزا : 300 گرم

مراحل پخت پیتزا تن ماهی

در ابتدا در تابه ای، پیازهای از قبل خرد شده را می ریزیم و کمی تفت می دهیم. 500 گرم گوجه فرنگی را نیز به تابه اضافه نموده و در کنار پیازی که کمی رنگ عوض نموده است، تفت می دهیم. در همین حال که گوجه فرنگی و پیازها در حال تفت خوردن در تابه هستند، ظرفی را برداشته و آن را با روغن زیتون چرب می کنیم. بعد از چرب کردن ظرف، خمیر پیتزا را بر روی ظرف گذاشته و سپس مواد داخل تابه که به میزان کافی تفت خورده اند را به خمیر پیتزا اضافه می کنیم. مواد تفت خورده را بر روی خمیر پیتزا می ریزیم.

در ادامه تن ماهی، فلفل دلمه خرد شده و زیتون ها را نیز بر روی خمیر پیتزای خود می ریزیم. در ادامه به قطر یک سانت پنیر پیتزای رنده شده را روی مواد خمیر پیتزا می ریزیم. فر را کمی گرم می کنیم و سپس بعد از چند دقیقه پیتزای تن ماهی خود را داخل فر قرار می دهیم. 15 الی 20 دقیقه برای پخت پیتزا تن ماهی کافی است و پیتزا تن ماهی ما آماده سرو خواهد بود.

البته باید توجه داشته باشید که می توانید مواد دلخواه دیگری نیز بر روی آن اضافه کنید. این امر کاملا سلیقه ای است. برای مثال می توانید پیاز را به شکل کاراملی سرخ نموده و به خمیر اضافه کنید. بعلاوه می توانید گوجه را نیز به صورت رب گوجه جدا گانه تفت بدهید و بر روی خمیر پیتزا اضافه کنید. بعلاوه می توانید بر روی پیتزای خود سبزیجات بیشتری اضافه کنید.

طرز تهیه پیاز کاراملی

برای تهیه پیاز کاراملی سعی کنید پیازها را به صورت یکسان و مرتب، نه خیلی درشت و نه خیلی ریز، خرد کنید. در یک تابه کره و روغن زیتون ریخته و صبر کنید تا کاملا داغ گردد. سپس می توانید پیازها را به تابه اضافه نموده و تفت دهید. حرارت تابه را روی شعله کم قرار داده و پیازها را حدود 10 دقیقه تفت دهید. در همین زمان به تابه و پیازهای خود نمک و شکر را اضافه کنید و خوب هم بزنید. حرارت شعله را کم نموده و حدود 30 دقیقه روی شعله کم تفت دهید تا پیازها به رنگ طلایی و کاراملی تبدیل شوند. در خاتمه می توانید برای خوش طعم تر شدن پیازها، میزانی سرکه نیز به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که مهم ترین نکته در تهیه پیاز کاراملی این است که پیازهای شما حالت سوخته نگیرد و همه پیازها یک دست باشند.

جمع بندی

بیشتر پیتزاها به علت داشتن میزان زیادی سوسیس و کالباس ممکن است برای همه افراد مناسب نباشند. اما پایه اصلی پیتزای تن ماهی به جای سوسیس و کالباس، سبزیجات و تن ماهی است. بنابراین این پیتزا علاوه بر این که خاصیت دارد، می تواند برای بیشتریت رژیم های غذایی و افراد مختلف مناسب باشد. در این مطلب به طور کامل طرز تهیه پیتزا تن ماهی توضیح داده شد تا بتوانید این پیتزای خوش طعم و پر خاصیت را در خانه خود پخته و میل کنید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1236

به "طرز تهیه پیتزا تن ماهی خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پیتزا تن ماهی خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید