فعالیت 55 هزار نیروی امدادگر در سازمان امداد و نجات، نیازمند بیش از 1500 پایگاه امدادی هستیم

به گزارش مجله گیلاسفا، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس سازمان امداد و نجات گفت: حدود 55 هزار نیروی امدادگر و نجاتگر آموزش دیده درجه بندی شده داریم که همگی داوطلب هستند. از این تعداد 20 هزار نفر در طول سال با ما همکاری مستمر دارند؛ ما بقی در حوادث بزرگ به ما می پیوندند.

فعالیت 55 هزار نیروی امدادگر در سازمان امداد و نجات، نیازمند بیش از 1500 پایگاه امدادی هستیم

به گزارش سرویس اجتماعی خبرنگاران؛ مهدی ولی پور، در پاسخ به این پرسش که در سال نو چه برنامه هایی را در سازمان امداد و نجات در دستور کار دارید؟، گفت: امسال را سال نوسازی لجستیک و توسعه و ارتقای آموزش های تخصصی نام نهادیم.

وی ادامه داد: در دو سه سال گذشته به دلیل کمبود اعتبارات و شیوع کرونا اتفاق خاصی نیفتاده بود اما در حال حاضر هیأت اندیشه ورزی شکل گرفته و برنامه یکسال آینده تدوین و برنامه 5 ساله نیز در حال تدوین است. همزمان با تدوین برنامه 7 ساله کشور احتیاجها و اولویت جمعیت را در آن می گنجانیم.

رئیس سازمان امداد و نجات اضافه نمود: اما آنچه هدف اصلی ماست نوسازی لجستیک و ارتقا آموزشی نیروهای امدادی و مشخص تکلیف یکسری نیروهای داوطلب است.

ولی پور افزود: ما یک وظیفه حاکمیتی داریم که دولت ما را مکلف نموده است و باید انجام دهیم و نمی توان انتظار داشت نیروی داوطلب این کار را انجام دهد. ما در شبانه روز از امدادگران داوطلب در پایگاه ها استفاده می کنیم.

وی ابراز کرد: این افراد در زمان حوادث در کنار ما قرار دارند و بیش از کارکنان حقوق بگیر هستند، اما فقط ما یک هزینه ایاب و ذهاب به آنها می دهیم؛ در نتیجه دنبال این هستیم تا کارهایی در این راستا صورت گیرد.

رئیس سازمان امداد و نجات درباره تعداد نیروهای شاغل در سازمان امداد و نجات، متذکر شد: حدود 55 هزار نیروی امدادگر و نجات گر آموزش دیده درجه بندی شده داریم که همگی داوطلب هستند. از این تعداد 20 هزار نفر در طول سال با ما همکاری مستمر دارند؛ ما بقی در حوادث بزرگ به ما می پیوندند.

ولی پور خاطر نشان کرد: نیروی کادر و اختصاصی ما در پایگاه های امدادی در کل کشور 1684 نفر در کل کشور است و 567 پایگاه امدادی نیز داریم. ما بر اساس معیار، باید به ازای هر 40 کیلومتر یک پایگاه امدادی داشته باشیم؛ اگر بر این مبنا در نظر بگیریم 2108 پایگاه احتیاج داریم، اما از این تعداد موجود، 126 پایگاه امدادی ساختمان ندارد و کانکس است و 1545 پایگاه امدادی کم داریم.

وی توضیح داد: ما به ازای 567 پایگاه به 24 نیروی کادر در هر پایگاه احتیاج داریم که در مجموع حدود 13 هزار نیروی کادر احتیاج داریم که اکنون ما به تفاوت را به یاری داوطلبان انجام می دهیم و اکنون باید مشخص تکلیف گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1242

به "فعالیت 55 هزار نیروی امدادگر در سازمان امداد و نجات، نیازمند بیش از 1500 پایگاه امدادی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 55 هزار نیروی امدادگر در سازمان امداد و نجات، نیازمند بیش از 1500 پایگاه امدادی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید