قالیباف: طرح شفافیت آراء در دستور کار هفته جاری مجلس قرار می گیرد

به گزارش مجله گیلاسفا، تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمع آوری بیش از 50 امضا براساس ماده 130 آیین نامه داخلی مجلس برای در دستور کار قرار دریافت مجدد طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت این طرح در دستور کار هفته جاری صحن علنی قرار می گیرد.

قالیباف: طرح شفافیت آراء در دستور کار هفته جاری مجلس قرار می گیرد

به گزارش روابط عمومی مجلس، جواد نیک بین در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری با استناد به بند (4) ماده (22) بر ضرورت شفافیت آراء نمایندگان تأکید کرد و خطاب به قالیباف گفت: به دلیل عدم رأی آوردن این طرح، علیه حضرتعالی و مجلس هجمه هایی صورت گرفت و علیرغم اینکه در شفافیت و دفاع از آن اظهاراتی داشتید، چون هنوز رأی به شفافیت آراء داده نشده، بعضی نمایندگان در جریان رأی گیری شرکت نمی نمایند که از صبح چند بار شاهد این موضوع بوده ایم.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه باید موضوع شفافیت در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: مقصود از شفافیت صرفاً در امر قانونگذاری نیست بلکه باید در اجرا نیز شفافیت باشد، چنانچه 8 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی داده شده که با لایحه بودجه این میزان 160 هزار میلیارد تومان برآورد می گردد که باید معین گردد دست چه کسی است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای حفظ انتظام در مجلس باید رأی به شفافیت، شفاف باشد، عنوان نمود: باید فرق خائن و خادم معین گردد و مردم با فرد منافق برخورد می نمایند لذا خواهان قرار دریافت موضوع شفافیت آراء نمایندگان در دستور کار جلسه روز سه شنبه هستیم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر با تأکید بر اینکه بحث شفافیت مورد توجه مجلس بوده است، عنوان نمود: این طرح نیازمند دو سوم آراء نمایندگان بود که در زمان رسیدگی تنها 3 رأی کم آورد.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: براساس ماده 130 آیین نامه داخلی مجلس که می توان به یک طرح زودتر از 6 ماه رسیدگی کرد، بیش از 50 امضا جمع آوری شده که بر این اساس می تواند طرح شفافیت آراء نمایندگان در دستور کار هفته جاری قرار گیرد.

قالیباف در انتها از نمایندگان درخواست کرد در تمامی رأی گیری ها شرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 686

به "قالیباف: طرح شفافیت آراء در دستور کار هفته جاری مجلس قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قالیباف: طرح شفافیت آراء در دستور کار هفته جاری مجلس قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید