لوکس ترین شاسی بلند دنیا به خیابان های ایران آمد ، طلسم ورود رولزرویس به ایران شکست ، عکس

به گزارش مجله گیلاسفا، کمتر کسی انتظار داشت که با توجه به محدودیت های موجود، خبر ورود رولزرویس به ایران را بشنود؛ اما اخیراً در پی لغو محدودیت ورود برندهای مهم به صورت گذرموقت، شاسی بلند این برند اشرافی انگلیسی برای اولین بار به صورت قانونی به ایران آمده است.

لوکس ترین شاسی بلند دنیا به خیابان های ایران آمد ، طلسم ورود رولزرویس به ایران شکست ، عکس

امیرمسعود عابدین- رولزرویس کالینان، اولین شاسی بلند این خودروساز قدرتمند و لوکس انگلیسی، به تازگی به خیابان های ایران آمده است. فراوری کالینان از نیمه دوم سال 2018 آغاز و عرضه آن به خریداران از سال 2019 آغاز شد. نام این خودروی سوپر لوکس، برگرفته شده از نام الماس بسیار بزرگی است که در حال حاضر جزئی از جواهرات سلطنتی بریتانیاست.

رولزرویس، کالینان را خودرویی برای تمام مسیرها معرفی نموده و رؤیای رانندگی در مسیرهای آفرود را با خودروی تماماً لوکس، برای علاقه مندان به رانندگی فراهم ساخته است. پس از مدل فانتوم، رولزرویس کولینان دومین مدل از این شرکت خودروسازی است که از آلومینیوم ساخته شده است.

این خودرو در زیر کاپوت خود به پیشرانه 6.75 لیتری 12 سیلندر به همراه توربوشارژ دوقلو مجهز است که 563 اسب بخار قدرت و 850 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید و حداکثر سرعت آن به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. شتاب گیری صفر تا صد این خودرو 4.8 ثانیه اعلام شده است.

سیستم تعلیق کالینان نسبت به مدل های دیگر این شرکت تغییر نموده و به سیستم تعلیق بادی بازنگری شده با مهندسی تازه و مخازن هوای بزرگ تر مجهز شده است.

کالینان 5.34 متر طول، 2.16 متر عرض و 1.83 متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ بین محورهایش نیز 3.3 متر است. ظرفیت صندوق در حالت استاندارد 560 لیتر است که این فضا با خواباندن صندلی های عقب به 1930 لیتر می رسد.

54322

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 خرداد 1403 بروزرسانی: 24 خرداد 1403 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1488

به "لوکس ترین شاسی بلند دنیا به خیابان های ایران آمد ، طلسم ورود رولزرویس به ایران شکست ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکس ترین شاسی بلند دنیا به خیابان های ایران آمد ، طلسم ورود رولزرویس به ایران شکست ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید