معرفی و طرز تهیه نوشیدنی های مناسب ماه رمضان

به گزارش مجله گیلاسفا، در ماه رمضان به علت اینکه ساعت ها آب به بدن نمی رسد، باید نوشیدنی فراوان به هنگام افطار خورد. لذا برای این منظور، شربت و نوشیدنی رمضان های مناسب ابن ماه درست کنید و نوش جان کنید. شربت هایی که عطش این ماه را از بین ببرد خیلی زیاد هستند. بهتر است کمی شربت شیرین باشد تا قند از دست رفته طول روز را تامین کند. هر چه قدر هم رو به گرما و تابستان برویم خوردن شربت در ماه رمضان بیشتر توصیه می گردد.ما در این مقاله در دسته نوشیدنی از مجله اینترنتی خبرنگاران سعی داریم به شما نوشیدنی رمضان های خوشمزه را آموزش دهیم.

معرفی و طرز تهیه نوشیدنی های مناسب ماه رمضان

البته خاطر نشان کنیم که همه ایرانیان اولین نوشیدنی که برای این ماه می پسندند چای و شیر ولرم است. هرگز این دو را از سفره افطار خود حذف نکنید. پس از 17 ساعت عبادت و روزه داری، افطار زمانی است که باید قوای از دست رفته بدن را به آن بازگردانید به همین دلیل استفاده از نوشیدنی های مقوی و سرشار از ویتامین ضروری است. البته دقت داشته باشید شما می توانید از این نوشیدنی ها در زمانی بین افطار تا سحر بهره ببرید.

شربت سکنجبین:

شربت سکنجبین با طعم های مختلف درست می گردد. مصرف آن دمای بدن را کاهش می دهد. سکنجبین یک اشتها آور طبیعی است.

سکنجبین با عسل یا خیار انتخاب خوبی برای نوشیدنی ماه رمضان است. برای تهیه شربت سکنجبین عسل به جای عسل از شکر نیز می توانید بهره ببرید. آب و شکر را در ظرفی می ریزیم و می گذاریم روی حرارت تا کاملاً شکر در آب حل شده و جوش بیاید.

برای مشاهده طرز تهیه شربت سکنجبین با عسل یا خیار اینجا کلیک کنید.

شربت زعفرانی:

یکی از شربت های پر هوادار در بین ایرانیان شربت زعفران است. زعفران دارای خاصیت های فراوانی از جمله برای افزایش ایمنی بدن، افرایش گردش خون، جلوگیری از بیماری های قلبی و … است. بنابراین بهتر است از زعفران در نوشیدنی رمضان و حتی غذاهای خود بهره ببرید.

برای تهیه شربت زعفران به شکر، آب، گلاب و زعفران احتیاج داریم. برای این منظور زعفران را ابتدا دم کنید. دم کردن زعفران به دو صورت است: با یخ یا آب جوش.

ببشتر بخوانید:طرز تهیه شربت زعفرانی،

شربت خاکشیر:

بی شک یک شربت مناسب و خوب برای ماه رمضان شربت خاکشیر است که با آبلیمو و شکر درست می گردد. این شربت یه معجزه گر برای برطرف عطش است. برای یبوست و اسهال از شربت خاکشیر استفاده می نمایند. برای تهیه خاکشیر خوشمزه و خنک خاکشیر را از قبل خیس کنید تا خاک آن ته نشین گردد. سپس آب آن را خالی کنید تا خاکشیر کاملاً تمیز گردد. در این شربت خوشمزه از گلاب و لیمو ترش تازه نیز استفاده می گردد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت خاکشیر

شربت تخم شربتی:

شربت تخم شربتی یکی از شربت های خوشمزه و آشنا برای ما ایرانیان است. این شربت به دلیل اینکه لعابی خاص دارد و در زیر دندان حس می گردد، برای خیلی از افراد خوردن آن لذت بخش است. این شربت به همراه آبلیمو و گلاب و شکر برای ماه رمضان مناسب است.

در شربت تخم شربتی زعفران نیز می توانید بریزید. برای تهیه شربت تخم شربتی ابتدا تخم شربتی ها را در آب بریزید تا لعاب انداخته و بزرگ گردد. در یک قابلمه شکر و آب بریزید و روی حرارت قرار دهید.

بیشتر بخوانید:طرز تهیه شربت تخم شربتی

نوشیدنی گل گاو زبان:

یکی دیگر از پیشنهادهای من به شما در ماه رمضان استفاده از دم نوش گل گاو زبان است. گل گاو زبان برای آرامش اعصاب مناسب و شادی آور است. گل گاو زبان با لیمو عمانی و عسل برای آسم و زکام برترین دارو است. برای خوردن این گیاه پر خاصیت کافی است آن را با لیمو عمانی دم کنید و با نبات یا بدون آن میل کنید.

بیشتر بخوانید: گل گاو زبان

امیدوارم نوشیدنی رمضان هایی که ذکر شد، برای شما کارآمد باشد و در این ماه مبارک این نوشیدنی رمضان ها را درست نموده و از خوردن آن ها لذت ببرید.

منبع: اُکالا
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1080

به "معرفی و طرز تهیه نوشیدنی های مناسب ماه رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی و طرز تهیه نوشیدنی های مناسب ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید