معمای نفرین مومیایی خاتمه حل شد؛ وجود یک قارچ در مکان های دفن باعث مرگ می گردد

به گزارش مجله گیلاسفا، در گزارش جدیدی گفته شده است که در محل دفن مومیایی های باستانی، یک نوع قارچ وجود دارد که باعث آلوده شدن ریه و مرگ انسان ها می گردد.

معمای نفرین مومیایی خاتمه حل شد؛ وجود یک قارچ در مکان های دفن باعث مرگ می گردد

به گزارش دیجیاتو، برای چندین سال گزارش هایی درباره یک نفرین مرموز باستانی منتشر شده است که از آن به عنوان نفرین مومیایی یاد می گردد و ظاهراً هر کسی که برای محل استراحت پایانی یک مومیایی باستانی مزاحمت ایجاد کند، گرفتار آن می گردد. اکنون در گزارش جدیدی ادعا شده که این نفرین ممکن است درواقع یک نوع قارچ به نام آسپرژیلیوس فلاووس (Aspergillus flavus) باشد که معمولاً در مقبره ها یافت می گردد و می تواند با آلوده کردن ریه انسان ها، باعث مسائل شدید سلامتی یا حتی مرگ گردد.

در این گزارش به حادثه ای از سال 1973 در لهستان اشاره شده است که در آن، 10 نفر از 12 بازدیدنماینده مقبره پادشاه کازیمیر چهارم، به علت قرارگرفتن در معرض آسپرژیلیوس فلاووس جان خود را از دست داده اند. از آن موقع تا به امروز کارشناسان درحال آنالیز خطرات احتمالی این قارچ در مقبره ها و سایر مکان های دفن باستانی هستند.

همین موضوع باعث شده است تا کارشناسان در خصوص احتمال قرارگرفتن در معرض این قارچ، هنگام بازدید از بقایای مومیایی شده، ابراز نگرانی نمایند. سال جاری نیز مومیایی های گوآناخوآتو مربوط به سال سال 1833 در مکزیکوسیتی به نمایش گذاشته شدند و بعضی از کارشناسان نگران بودند که مومیایی ها به درستی مهروموم نشده باشند.

دیگر خطرات مومیایی ها و محل دفن آن ها

درحالی که ایده نفرین مومیایی ممکن است دور از دهن به نظر برسد، اما خطرات واقعی دیگری نیز درباره مومیایی ها و مکان های دفن باستانی وجود دارد. به عنوان مثال، بسیاری از مقبره ها و سایر مکان های دفن، دارای کپک ها و باکتری های خطرناکی هستند که می توانند منجر به بیماری های شدید یا حتی مرگ شوند. به همین علت محققان و کارشناسان در مطالعه آثار و بقایای باستانی بسیار دقت می نمایند.

علاوه براین، بسیاری از مردمان باستانی از مواد سمی مانند سرب و جیوه در تدفین استفاده می کردند که قرارگرفتن در معرض این مواد سمی می تواند عواقبی جدی برای سلامت انسان ها به همراه داشته باشد. به گفته بعضی محققان، قرارگرفتن در معرض همین مواد ممکن است در سقوط تمدن مصر باستان نقش داشته باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 21 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1402 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1420

به "معمای نفرین مومیایی خاتمه حل شد؛ وجود یک قارچ در مکان های دفن باعث مرگ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معمای نفرین مومیایی خاتمه حل شد؛ وجود یک قارچ در مکان های دفن باعث مرگ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید