گالیله پنداری مجری نادم!

به گزارش مجله گیلاسفا، روزنامه پرسپولیس نوشت: عبدالرضا امیر احمدی باوجود میل باطنی اش علاوه بر فیلم عذرخواهی فضای مجازی این بار بازهم در برنامه زنده صبح به خیر ایران روز گذشته مجبور به عذرخواهی از پرسپولیس با هزار، اما و اگر شد. عذرخواهی که البته از دلش بازهم مفاهیم توهین آمیز استخراج می شود. او در انتها صحبت هایش عنوان می کند که خدا گالیله را بیامرزد، همان دانشمندی که گفت زمین گرد است، اما مردم حرف او را خلاف واقع دانستند و خواستار زندانی و مرگش شدند.

گالیله پنداری مجری نادم!

این بخش از صحبت های امیراحمدی این طور استنباط شده که مجری شبکه یک خودش را گالیله می داند و پرسپولیسی ها را همان مردم نادان که حرف درستش را برنتابیده و به سرزنش کردنش پرداخته اند. اتفاقی که البته دست مایه بسیاری از کانال های هواداری دیگر تیم های لیگ برتر هم قرارگرفته و به تمسخر دو طرف از مجری استقلالی گرفته تا هواداران پرسپولیس پرداخته و الفاظ زشت و سخیفی را در توصیف این شیوه از عذرخواهی که بازهم روی آنتن شبکه یک سیما رقم خورد، مطرح می کنند.

استناد مخالفان پرسپولیس به محتوای برنامه زنده

به نوعی از همان زمانی که مجری برنامه صبح بخیر ایران هشتگ بابا مسعود را در اعطای جایزه قلابی! به پرسپولیس و مهندسی لیگ را بیان نمود، هواداران سپاهان، تراکتور و استقلال به استناد به همین صحبت های مطرح شده در صداوسیما، آن را دلیلی مستند برای مهندسی لیگ و حمایت از پرسپولیس برای کسب جام عنوان و همان ادعای بی اساس شان را تکرار کردند.

در سوی دیگر پرسپولیسی ها هم واکنش تندی به این موضوع داشتند و خواستار عذرخواهی رسمی صداوسیما شدند، که این درخواست ساعات خاتمهی دوشنبه شب محقق شد و بیانیه عذرخواهی روابط عمومی شبکه یک سیما در آخرین ساعات روی سایت سازمان صداوسیما منتشر شد و اشتباه خودسرانه مجری عذرخواهی این شبکه را به همراه داشت. اما این خاتمه ماجرا نبود و در شرایطی که انتظار می رفت، امیراحمدی که روز گذشته یک عذرخواهی تلویحی در فضای مجازی داشت و انتظارش این بود که با همان عذرخواهی غیررسمی قائله خاتمه پیدا کند، در برنامه صبح دیروز هم عذرخواهی توجیهی روی آنتن زنده داشته باشد. او با تکرار همان حرف ها، ثانیه هایی کوتاه از برنامه را به اشتباه روز گذشته اش اختصاص داد، اما ماجرای دیگری رقم زد و با ادبیاتِ مختص به خودش یک عذرخواهی رسمی را رقم زد که به نوعی دنباله همان صحبت های خاتمهی اش در ویدئوی فضای مجازی اش بود.

امیر احمدی با کنایه و شوخی گفت: به یک نکته مهم رسیدم آقای توتونچی… بگویید چرا؟

توتونچی: چرا؟

امیراحمدی ادامه داد: به خاطر اینکه ما در این برنامه در مورد کاسبان کرونا صحبت کردیم؛ در مورد گرانی صحبت کردیم…

او سپس با تکرار حرف های روز گذشته اش ادامه داد: همین دیروز صبح سکه شد 11 میلیون و 500 هزارتومان؛ هیچ اتفاق و واکنشی نبود. دلار به کانال 24 هزار تومان برگشت، ولی هیچ عکس العملی اتفاق نیفتاد. ما این همه از مسائل اقتصادی گفتیم، ولی صدایی از کسی بیرون نیامد، ولی یک ذره که به شوخی در مورد فوتبال صحبت کردیم، یکدفعه دیدیم که فوتبال از نان شب واجب تر است و باید حواس مان به فوتبال باشد.

البته این تمام حرف های مجری جنجالی شبکه اول سیما نبود و او با نقل قول کردن حرف های یکی از مسوولان ورزش، بیان نمود: یکی از مسوولان محترم ورزش چند وقت پیش گفته بود، اینکه چه تیمی ببرد یا ببازد، برای ما زیاد مهم نیست. برای ما این مهم است که عده ای به ورزشگاه بروند و انرژی و خشم شان تخلیه شود. خوشحالیم دیروز بالاخره ما یک چیزی گفتیم و بخشی از این خشم انباشته الحمدا… تخلیه شد و مقصرش هم من بودم.

امیراحمدی در ادامه به فیلم گشت ارشاد 2 اشاره کرد و از حرف های حمید فرخ نژاد در آن فیلم برای دفاع از خود استفاده کرد و با تغییر لحن و تن صدایش برای اینکه مشابه شخصیت فیلم مورد نظر شود و البته نشان از کلافگی او داشت، گفت: مقصر تمام این اتفاقات سیاسی، اقتصادی و همه کمبود ها من هستم…

این مجری بعد از صحبت های معناداری که انجام داد، بالاخره به بخش عذرخواهی رسید و با عصبانیت و لحنی که با تندی خاصی داشت، بیان کرد: از همه عذرخواهی می کنم. ببخشید که به هر حال خامی کرده ایم و چیزی گفته ایم که موجبات تکدر را فراهم کرد. دوستان هم اصرار داشتند، همین جایی که این شوخی مطرح شده است، عذرخواهی هم در همین جا صورت بپذیرد؛ که به حمدا… انجام شد.

چالش دوباره در عذرخواهی

البته این تمام حرف های امیراحمدی نبود و او با چند کلمه دیگری که در خاتمه نطق نزدیک به 2 دقیقه ایش به زبان آورد، نشان داد مجبور به عذرخواهی شده و اظهاراتش را در حد این همه اعتراض و هجمه به خود نمی بیند. هر چند که او می توانست یک عذرخواهی ساده داشته باشد و گرانی دلار و سکه و دیالوگ های فیلم گشت ارشاد 2 را دستاویز توجیه خود نکند. اما به همین جا بسنده نکرد و صحبت هایش را این طور خاتمه داد: خدا همه رفتگان را بیامرزد؛ به خصوص مرحوم گالیله را …

جمله ای که ثابت کرد امیراحمدی نه از سر ادب که به صورت اجباری و براساس شرایط شغلی مجبور به عذرخواهی شده چرا که اقدامش حتی دیگر برنامه های صداوسیما در شبکه های دیگر را هم تحت تاثیر قرار داده و پرسپولیسی ها علاوه بر تحریم دوربین های صداوسیما در بازی های خانگی و تمرینات شان، حضور در برنامه های ورزشی صداوسیما را نپذیرفتند؛ و البته به زبان آوردن کلمه گالیله بدان معناست که او درست می گفته و بعدا حقانیت صحبت هایش بر دیگران ثابت خواهد شد؛ کلمه ای که درفضای مجازی با استقبال هواداران استقلال، سپاهان و تراکتور و دلخوری مجدد و ادامه دار هواداران پرسپولیس همراه شد.

داستان پرسپولیس و وزیر ورزش و توهینی که مجری شبکه یک نسبت به آن انجام داده است، به این راحتی قابل گذشت نیست، به وقتی که حتی امیراحمدی هم از الفاظ مختلف برای به چالش کشیدن هواداران و باشگاه پرسپولیس استفاده می کند؛ و به نظر می رسد مسوولان صداوسیما هم به مانند گذشته تمایلی به برخورد مناسب با چنین مجریانی ندارند و بازهم شاهد تکرار صحبت های عجیب و توهین آمیز از سوی آن ها نسبت به فوتبال و ورزش کشور هستیم. همان هایی که تریبون صداوسیما را ارثیه پدری می دانند و گالیله پندارانه خود را محق به بیان هر اظهارنظر غیر کارشناسی می دانند. یا در صفحات مجازی شان کلمات توهین آمیز را نثار تیم های فوتبالی می کنند و با شوخی سخیف شان، کل کل هواداران فوتبال در ورزش را به اختلافات عمیق تبدیل می کنند. البته که چنین اتفاقاتی این بار با واکنش شدید بخش حقوقی باشگاه هم روبه رو شده و به شکایت رسمی از 2 مجری صداوسیما منجر شده است تا شاید برای اولین از حقوق فوتبال ایران و البته محبوب ترین و پرافتخارترین باشگاه ایرانی و هوادارانش صیانت شود.

منبع: فرارو
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 137

به "گالیله پنداری مجری نادم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گالیله پنداری مجری نادم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید