عوامل تشدید کننده میگرن

به گزارش مجله گیلاسفا، سردردهای میگرنی مزاحم های همیشگی هستند که ممکن است بی بهانه شروع شوند. اما بسیاری از موارد عامل بیرونی یا درونی بهانه ای برای رخداد سردرد میگرنی است. عوامل تاثیرگذار یا محرک شروع میگرن عواملی هستند که موجب بروز سردرد میگرنی در شما می شوند.

عوامل تشدید کننده میگرن

7 محرک ناملموس میگرن!

بین سردرد و میگرن اختلاف واضحی وجود دارد. سردرد معمولا با گذشت زمان یا با یاری داروهای ضد درد از بین می رود. میگرن می تواند ناتوان نماینده و مکرر باشد.اگر از میگرن رنج می برید، مواردی وجود دارند که می توانند آن را تحریک نمایند.

به روال زندگی روزانه خود توجه داشته باشید و اگر این موارد در زندگی شما وجود دارند، آن ها را در نظر داشته باشید:

غذای مانده
مواد غذایی غنی از پروتئین پس از پخته شدن آغاز به تجزیه می نمایند، که باعث فراوری تیرامین می شوند، تیرامین ترکیبی طبیعی است که به عنوان عامل سردرد شناخته شده است.

اگر غذایی مانده حاوی پروتئین دارید که بیش از 48 ساعت از پخت آن گذشته است، بهتر است آن را دور بریزید. بنابراین سعی کنید قبل از پخت غذا برنامه ریزی کنید.

کافئین
مشکل کافئین این است که اغلب به جای ایجاد سردرد، یاری به برطرف آن می نماید. با این حال، مصرف زیاد کافئین همانطور که بعد از مدتی تاثیرش از بین می رود یا وقتی زمان زیادی از مصرف این ماده بگذرد، می تواند باعث ایجاد سردرد گردد.

توجه داشته باشید که خود کافئین همچنان می تواند برای برخی افراد مبتلا به میگرن باعث تحریک این بیماری گردد و ممکن است نه تنها به شکل قهوه بلکه در شکلات و برخی از چای ها نیز وجود داشته باشد.

مدل موی دم اسبی
کشیدن موها به سمت عقب باعث ایجاد فشار در پوست سر شما می گردد. این مشکل ممکن است در همان حین رخ ندهد، اما در طول زمان ممکن است خود را در معرض تشدید سردرد قرار دهید.

برای حفظ اعصاب و عضلات پوست سر از فشار بیش از حد، از کش یا بندی باریک بهره ببرید. یک ضرب المثلی قدیمی آمریکایی می گوید: موی خود را به سمت پایین رها کن!

گل
گل ها به عنوان ماده ای دارای بوی قوی شناخته شده هستند؛ اگر حتی موقع لذت بردن از بوی گل ها، متوجه سردرد خود شدید، این موضوع می تواند نشانه ای از بوی خیلی قوی آن ها باشد. خواه بوی خوشایند باشد یا ناخوشایند، برخی بوها می توانند عاملی برای برانگیختگی میگرن باشند.
حذف وعده های غذایی
حفظ قند خون، عامل مهمی در اجتناب از میگرن است زیرا مغز شما نمی تواند خودش تنظیم قند خون را انجام دهد. برای جلوگیری از میگرن، سعی کنید وعده های غذایی کوچکتر و با دفعات بیشتر مصرف کنید.
استفاده از کامپیوتر
خیره شدن به کامپیوتر و تلویزیون می تواند باعث ایجاد اضطراب گردد، که انتقال دهنده های عصبی التهابی آزاد میگردد که ممکن است به سردرد منجر گردد. سعی کنید زمان زیادی صرف استفاده از این فن آوری ها نکنید و خواندن کتاب یا بیرون رفتن را جایگزین این کار کنید.

اگر مجبورید با این ابزار کار کنید، از صفحات جایگزین با روشنایی کمتری بهره ببرید. برخی رایانه ها و تلویزیون ها حتی به شما اجازه می دهند روشنایی روی صفحه را کنترل کنید.

سطح هورمون زنانه
شما ممکن است از میگرن قاعدگی رنج ببرید. نوسان سطح هورمون ها ناشی از قاعدگی و تخمک گذاری در بدن زنان، به عنوان عاملی برای ایجاد میگرن شناخته شده است. اگر متوجه شدید میگرن شما در سیکل ماهانه اتفاق می افتد، در خصوص داروهایی که می توانند به برطرف آن یاری نمایند با پزشک خود صحبت کنید.

توجه به زمان آغاز و خاتمه میگرن، در رابطه با برنامه روزانه، می تواند همان سیستمی باشد که شما باید از آن اجتناب کنید و به تمام میگرن های خود خاتمه دهید. به غیر از موارد ذکر شده در بالا ممکن است در زندگی شما عوامل دیگری وجود داشته باشند که با سردرد شما مرتبط باشند.

به هر نشانه ای دقت کنید آیا راه های دیگری برای تحت کنترل داشتن میگرن خود دارید؟ به ما اطلاع دهید.

منبع: سایت راستینه

منبع: راسخون
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1037

به "عوامل تشدید کننده میگرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوامل تشدید کننده میگرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید