برگزاری دوره آموزشی آنلاین نرم افزاری آنالیز ویژگی های کریستال

به گزارش مجله گیلاسفا، ستاد نانو دوره آموزش غیرحضوری یک ماهه نرم افزار آنالیز ویژگی های کریستال با عنوان Xpert را از 18 آبان برگزار می نماید.

برگزاری دوره آموزشی آنلاین نرم افزاری آنالیز ویژگی های کریستال

به گزارش خبرنگاران، دوره آموزشی غیرحضوری Xpert؛ نرم افزار تحلیل نتایج آنالیز XRD از 18 آبان ماه در سایت آموزش نانو در اختیار کاربران قرار می گیرد. این دوره شامل حدود 5 ساعت ویدئو و متن آموزشی است.

آزمون انتها دوره، 28 آبان ماه تا 9 آذرماه برگزار خواهد شد و شرکت نمایندگانی که پیروز به کسب نمره بالای 50 درصد شوند، گواهی انتها دوره را دریافت می نمایند.

XRD یا همان پراش اشعه ایکس (X-Ray Diffraction) تکنیکی قدیمی و پرکاربرد در آنالیز خصوصیات کریستال ها است. در این روش از پراش اشعه ایکس توسط نمونه، جهت آنالیز ویژگی های نمونه استفاده می گردد. XRD برای مشخص عموم کمیات ساختار کریستالی از قبیل ثابت شبکه، هندسه شبکه، مشخص کیفی مواد ناشناس، مشخص فاز کریستال ها، مشخص اندازه کریستال ها، جهت گیری تک کریستال، استرس، تنش، عیوب شبکه و غیره، قابل استفاده است.

تحلیل داده های حاصل از این آنالیز به روش های قدیمی، کاری سخت و بسیار زمان بر است ولی نرم افزار Xpert (Xpert) Highscore توانمندی بالایی در تحلیل کیفی و کمی نتایج به دست آمده از آنالیز XRD دارد و قادر است علاوه بر مشخص فاز، آنالیز کریستالوگرافی، آنالیز خوشه، محاسبات ریتولد، مشخص اندازه دانه و کرنش ساختاری، و … را نیز بر روی طرح پراش حاصل از آنالیز XRD انجام دهد.

بر اساس اعلام ستاد نانو، بانک داده های این نرم افزار، طی تحقیقات محققان در سراسر جهان به روز شده و طیف وسیعی از فازها را پوشش می دهد. این نرم افزار توسط شرکت Pananalytical، یکی از عظیم ترین تولیدنمایندگان تجهیزات XRD، تهیه شده است که تا به امروز ورژن های مختلف آن با بانک داده به روزرسانی شده، برای استفاده پژوهشگران، دانشجویان و کارشناسان فنی در رشته ها و زمینه های مختلف ارائه شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 299

به "برگزاری دوره آموزشی آنلاین نرم افزاری آنالیز ویژگی های کریستال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دوره آموزشی آنلاین نرم افزاری آنالیز ویژگی های کریستال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید